قطعه ECU مجموعه ای از قطعات الکترونیکی هست که وظیفه کنترل و هدایت یک خودروی انژکتوری را به عهده دارد.
۱_مهمترین عامل در سوختن قطعات حساسی نظیر ECU نوسانات ولتاژ و وارد شدن شوک های متعدد به این قطعه حساس است .
دلایل متعددی میتوانند موثر باشند از جمله نوسان ولتاژ دینام و استفاده از لامپها یا زنون های غیر استاندارد و توان بالا یا اشکال در سیم کشی خودرو .
تست سلامت قطعات برقی حساس خودروهای امروزی باید به وسیله دستگاههای عیب یاب کامپیوتری جدید صورت پذیرد . ولی از طرف دیگر به دلیل هزینه بالای این دستگاهها و گاها پایین بودن اطلاعات بعضی از تعمیرکاران متاسفانه از همان از روشهای قدیمی استفاده میکنند که باعث صدمه دیدن این قطعات حساس میگردنند.
۲_ نباید به منظور تست جرقه زنی ، وایرها را به بدنه خودرو بزنیم چون باعث نوسان شدید و لحظه ای برق خودرو شده و احتمال خرابی قستمهای الکتریکی و الکترونیکی خودرو وجود دارد.
۳_نباید وقتی خودرو روشن هست کابل باطری جدا شود ، چون ولتاژ تولیدی دینام ممکن است بیشتر از ۱۴ ولت استاندارد باشد که موقع وصل بودن کابل به دلیل خاصیت خازنی باطری ، جلوی نوسانات گرفته میشود .
۳_ تماس با اب یا رطوبت که منجر به سوختن ECU میشود.
۴_ هرگونه جریان کشی اضافی از برق خودرو که در این صورت احتمال سوختن دینام خودرو وجود دارد که به تبع ان ممکن است ولتاژ خروجی حتی تا ۲ برابر یا بیشتر از ولتاژ ۱۴ ولت استاندارد برسد که باعث سوختن ECU میشود .
۵_تماس دست با پین های ECU که باعث تخلیه الکتریسیته ساکن بدن و دست میشود که گاها ولتاژ این الکتریسیته ساکن به بیش از ۲۰ کیلو ولت میرسد که احتمال خرابی ECU وجود دارد.