قطعه ECU در خودرو چیست و چه عواملی باعث سوختن ecu میشود؟

ecu

قطعه ECU مجموعه ای از قطعات الکترونیکی هست که وظیفه کنترل و هدایت یک خودروی انژکتوری را به عهده دارد.

ecu

۱_مهمترین عامل در سوختن قطعات حساسی نظیر ECU نوسانات ولتاژ و وارد شدن شوک های متعدد به این قطعه حساس است .

دلایل متعددی میتوانند موثر باشند از جمله نوسان ولتاژ دینام و استفاده از لامپها یا زنون های غیر استاندارد و توان بالا یا اشکال در سیم کشی خودرو .

تست سلامت قطعات برقی حساس خودروهای امروزی باید به وسیله دستگاههای عیب یاب کامپیوتری جدید صورت پذیرد . ولی از طرف دیگر به دلیل هزینه بالای این دستگاهها و گاها پایین بودن اطلاعات بعضی از تعمیرکاران متاسفانه از همان از روشهای قدیمی استفاده میکنند که باعث صدمه دیدن این قطعات حساس میگردنند.

۲_ نباید به منظور تست جرقه زنی ، وایرها را به بدنه خودرو بزنیم چون باعث نوسان شدید و لحظه ای برق خودرو شده و احتمال خرابی قستمهای الکتریکی و الکترونیکی خودرو وجود دارد.

۳_نباید وقتی خودرو روشن هست کابل باطری جدا شود ، چون ولتاژ تولیدی دینام ممکن است بیشتر از ۱۴ ولت استاندارد باشد که موقع وصل بودن کابل به دلیل خاصیت خازنی باطری ، جلوی نوسانات گرفته میشود .

۳_ تماس با اب یا رطوبت که منجر به سوختن ECU میشود.

۴_ هرگونه جریان کشی اضافی از برق خودرو که در این صورت احتمال سوختن دینام خودرو وجود دارد که به تبع ان ممکن است ولتاژ خروجی حتی تا ۲ برابر یا بیشتر از ولتاژ ۱۴ ولت استاندارد برسد که باعث سوختن ECU میشود .

۵_تماس دست با پین های ECU که باعث تخلیه الکتریسیته ساکن بدن و دست میشود که گاها ولتاژ این الکتریسیته ساکن به بیش از ۲۰ کیلو ولت میرسد که احتمال خرابی ECU وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
TelegramInstagram